Deze website slaat cookies op uw computer op. Deze cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe u met onze website omgaat en stellen ons in staat om u te onthouden. Wij gebruiken deze informatie om uw surfervaring te verbeteren en aan te passen en voor analyses en statistieken over onze bezoekers op zowel deze website als andere media.Voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken, zie onze Privacy Policy.

Meer Info

Accepteren

 

Betalingstermijn

Hoe pas ik de betalingstermijn aan in Billit?

Standaard is de wettelijke betalingstermijn van 30 dagen ingesteld. Om deze aan te passen ga je naar het submenu 'Algemeen' onder het menu 'Instellingen'. Daar kun je de gewenste betalingstermijn ingeven. Met de checkbox onderaan kun je aangeven om de betalingstermijn op het einde van de maand in te stellen.

Betalingstermijn instellen

 

Naast de algemene betalingstermijn kun je de betalingstermijn ook aanpassen in de klantenfiche van een bepaalde klant. Wanneer je nu een factuur voor die klant aanmaakt wordt de algemene betalingstermijn overschreven door de ingestelde betalingstermijn voor die klant.

Je kunt ook een bepaalde betalingstermijn instellen in de leveranciersfiche van een bepaalde leverancier. Wanneer je nu de optie 'Gebruik de betaaltermijn ipv OCR' aanvinkt in je instellingen (zie hierboven) wordt de betalingstermijn die de OCR in de factuur vindt overschreven door de ingestelde betalingstermijn in de leveranciersfiche.