Deze website slaat cookies op uw computer op. Deze cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe u met onze website omgaat en stellen ons in staat om u te onthouden. Wij gebruiken deze informatie om uw surfervaring te verbeteren en aan te passen en voor analyses en statistieken over onze bezoekers op zowel deze website als andere media.Voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken, zie onze Privacy Policy.

Meer Info

Accepteren

 

Ik krijg "Deze factuur werd reeds verstuurd!" Wat nu?

The message did not pass the validation: Message is a duplicate: ID_Sender_Receiver_DocType

 We merken dat sommige ondernemers tweemaal op de groene PEPPOL knop klikken. Dit is op zich geen probleem, de eerste verzending zal toekomen en verwerkt worden. De tweede zending zal automatisch geblokkeerd worden door de PEPPOL Access Point van de overheid. Ondernemers die een factuur dus 2X versturen, ontvangen een processed melding EN een melding dat de factuur al verzonden was. Je mag deze melding negeren als je merkt dat je die factuur inderdaad 2X verzonden hebt.

Waarop controleert de overheid bij het ontvangen van een e-factuur?

Iedere factuur die naar de overheid wordt verzonden (dit zijn er duizenden) wordt automatisch gecontroleerd op de combinatie van 3 controle getallen:Factuurnummer, Ondernemingsnummer, PO of ordernummer. combinatie van deze 3 controle getallen dient uniek te zijn. Is dit niet het geval, dan wordt de factuur automatisch geweigerd.

Wat te doen als u deze foutmelding ontvangt van de overheid?

Controleer of het ordernummer (PO) die u ontvangen heeft van de overheid 100% identiek is aan de nummer die u bij het veld Uw referentie / Order nummer heeft voorzien

Controleer of uw ondernemingsnummer correct is ingegeven. Een correct Belgisch nummer start met BE en dan 10 cijfers (bijvoorbeeld BE0563846944)

Zorg ervoor dat het factuurnummer uniek is en nooit eerder verzonden is naar de overheid

Dupliceer de factuur en controleer de 3 controle getallen, vervolgens verstuur je de factuur opnieuw

 Indien na meerdere pogingen de factuur niet goedgekeurd geraakt. Gelieve contact op te nemen met Billit support via meld een probleem/Stel een vraag, onze experten helpen je graag verder.