Heb je al een lijst met klanten en/of leveranciers Dan kun je deze makkelijk in Billit importeren. Zo hoef je niet alle klantenfiches individueel aan te maken en bespaar je een hoop tijd. Heb je al klanten- en/of leveranciersfiches in je boekhoudsoftware die je wenst te importeren? Bekijk dan onderaan hoe je deze automatisch kunt laten synchroniseren of toevoegen in Billit.
Stap 1: Klik in het menu op ‘Klanten’ (of leveranciers) en klik op ‘Importeren’. Je kunt ook eerst een lege voorbeeldlijst exporteren en daar de informatie uit je eigen lijst inplakken om daarna terug te importeren.
Stap 2: Selecteer de lijst die je wil importeren vanaf je computer.
Stap 3: Combineer de namen van de kolommen uit je .csv- of .xslx-bestand met de benamingen zoals Billit ze kent in de mapper. Op deze manier kan Billit de juiste informatie in het juiste veld invullen. Adresgegevens worden automatisch ingevuld op basis van de gegevens in de KBO. Opgelet: je moet enkel velden mappen als je met een eigen bestand werkt. Download je de voorbeeldlijst van Billit dan staat alles al klaar.
Let op! Elke lijn moet minstens een BTW-nummer of een e-mailadres bevatten, anders wordt de klant of leverancier niet geïmporteerd!
Stap 4: Klaar. Alle klanten of leveranciers uit je lijst zijn nu geïmporteerd in Billit.