Billit is een beveiligde omgeving, je hebt dus een persoonlijk account nodig.

Maak gebruik van de registratie pagina of contacteer ons, en wij zorgen ervoor dat alles voor u gedaan wordt.

Ben je nog geen billit gebruiker?
Veilig

Uw gegevens zijn veilig bij billit, zorg er wel voor dat u uw login en wachtwoord nooit aan iemand anders laat zien.

Meld je hieronder aan
AANMELDEN
 

Probeer Billit gratis en zonder verplichtingen!

31/5/2017 Artikel in taxxpert.be: Billit bereid uw klanten voor op de nieuwe standaard voor elektronisch factureren.

Wist u dat de overheid haar leveranciers vanaf 2017 verplicht om hun facturen in een nieuwe standaard aan te leveren? Deze nieuwe standaard heet UBL 2.1 en biedt een enorme vooruitgang op gebied van automatische verwerking... Lees meer op http://www.taxxpert.be/Billit bereid uw klanten...

11/05/2017: Ondernemen Morgen Een beleving voor ondernemers met toekomst

Ondernemen Morgen is een initiatief van Unizo Waregem op woensdag 10 mei en donderdag 11 mei 2017.

Ontmoet Billit op stand 46!

Introductie

We beleven erg boeiende tijden.
De technologie evolueert razendsnel.
Menselijke gedragingen en handelingen veranderen aan hetzelfde tempo.
Voor de ondernemer, van eenmanszaak tot KMO-bedrijfsleider, is dé grote uitdaging om net dat stapje voor te zijn.

Omdat het quasi onmogelijk is om alles op de voet te volgen, organiseren we met UNIZO Waregem een tweedaags event.
Het wordt een platform waar ondernemers op één plaats tal van inspiratie kunnen opdoen via sprekers, standhouders en collega-ondernemers.

Welke evoluties zullen er binnen een periode van 5 jaar realiteit worden?
Welke investeringen plan je in de nabije toekomst om hierin mee te gaan?
Wat zit er aan te komen op vlak van kantoor, HR, logistiek en productie?
Op deze vragen en nog zoveel meer willen we een antwoord bieden.

Agenda

Woensdag 10 mei 09u00 - 12u00: Ochtend seminar met ontbijt, aansluitend receptie
  12u00 - 20u00: Beurs
  14u00 - 18u00: Private seminars in de ‘Blackbox’
  18u00 - 22u00: Netwerkmoment
Donderdag 11 mei 09u00 - 12u00: Ochtend seminar met ontbijt, aansluitend receptie
  12u00 - 20u00: Beurs
  14u00 - 18u00: Private seminars in de ‘Blackbox’

Facturen betalen? Overtypen is niet nodig! Betalingsbestanden verkleinen de kans op fouten die bij manuele ingave kunnen optreden en ze besparen ondernemers veel tijd!

sepa

Betaalt u regelmatig verschillende leveranciers van uw zakelijke rekening? Met de Europese Verzamelbetaling van Billit bespaart u tijd. U regelt alles in één opdracht via internetbankieren. Handig!

Met een elektronische overschrijving hebt u snel het bewijs dat uw betaling veilig is uitgevoerd. Handig voor al uw betalingen.
Geselecteerde aankoopfacturen kunnen worden betaald a.d.h.v. één verzamelbetaling (betalingsbestand). Overtypen is dus niet nodig.- een droom!

1. Indien u één of meerdere aankoopfacturen selecteert en klikt op de oranje knop 'Betalen', krijgt u een overzicht van de betalingen.
2. Het betaalbestand kunt u downloaden door op de oranje knop 'Betalen' te drukken.
3. Het betaalbestand kunt u aanbieden aan uw HomeBanking.
4. Log in bij uw HomeBanking en laad het bestand op dat u zojuist heeft geëxporteerd.

Nadat het bestand is opgeladen zal de bank u, ter controle, een overzicht geven van de transacties. Na bevestiging zullen de betalingen door de bank worden uitgevoerd of worden ingepland.

Let op! Iedere bank werkt anders. Mocht u twijfelen, raden we u aan om contact op te nemen met uw bank.

Welk formaat heeft dit bestand?
De SEPA-standaarden (Single Euro Payments Area – Gemeenschappelijk eurobetalingsgebied) worden op een eenvormige manier gebruikt in meer dan 30 landen voor betalingen in euro. Ze maken het mogelijk om betalingen in die landen vlotter en doeltreffender te laten verlopen. (http://www.sepabelgium.be/ & https://www.febelfin.be/sites/default/files/Payments/Standard-XML-SDD-Initiation-%20v2c-NL.pdf)

Hoe importeer ik dit bestand in pc banking of HomeBanking ?
De meeste banken ondersteunen SEPA import in hun professionele diensten. Iedere bank is uniek, daarom raden we je aan om raad te vragen aan uw bankier met de vraag: "hoe kan ik SEPA betalingsopdrachten importeren in mijn HomeBanking ?"

Gelieve rekening te houden met volgende puntjes na het aanmaken van het betalingsbestand:
1. Na het downloaden dient u de bestanden meteen te uploaden naar uw bank. Indien u een dag wacht, zal uw bank het bestand mogelijks weigeren
2. De betaald statussen van de facturen worden niet aangepast na het genereren van het betalingsbestand. Dit gebeurt pas automatisch nadat de transacties zichbaar zijn op het scherm betalingen.
3. Het betalingsbestand zal enkel werken vanuit uw rekening.
4. Het te betalen bedrag houdt rekening met het totaal van de factuur minus de gekoppelde creditnota's. Er wordt geen rekening gehouden met eventueel reeds betaalde bedragen.
5. Controleer of de betalingsreferentie correct is.
6. Sommige banken rekenen een extra kost aan per uitvoerdatum. Indien dit het geval is kan het voordeliger zijn alle kosten op dezelfde dag te laten betalen.

06/01/2017 Teamleader & Billit slaan de handen in elkaar!

Efficiënter werken, lijkt dat je wat? Ons alvast wel. Vanaf nu hoef je je facturen slechts op één plek te beheren - Teamleader en Billit zorgen voor de rest!

Met de nieuwe integratie tussen Teamleader en Billit synchroniseer je automatisch je facturen tussen beide platformen. Op die manier worden alle facturen meteen beschikbaar voor je boekhouder. Klantgegevens worden automatisch gesynchroniseerd, en met de betalingscontrole van Billit worden je facturen voortaan direct opgevolgd. Een tweezijdige integratie, dus.

Zo win je niet alleen tijd voor jezelf en je onderneming, maar betrek je ook meteen je boekhouder

Lees meer op https://blog.teamleader.be/nl/teamleader-billit-slaan-de-handen-in-elkaar

22/12/2016 Jaaroverzicht

02/11/2016 Beheer van gebruikers en rechten

Billit introduceert het beheer van gebruikers en rechten bij Premium abonnementen. Vanaf nu kunt u gebruikers aanmaken en die beperkte toegang geven in Billit.

Mag uw administratief bediende enkel toegang hebben tot uw klanten, offertes en facturen?
Geen probleem! Billit laat u nu toe om voor iedere gebruiker te bepalen wat hij/zij wel of niet mag.

Opnieuw simpel en efficiënt. Dat is Billit!

17/10/2016 Zelf-Lerende Tekstherkenning

Billit is slimmer geworden! En dus weer efficiënter!
We hebben de tekstherkenning geoptimaliseerd zodat moeilijk te herkennen aankoopfacturen de volgende keer beter herkend zullen worden.

Hoe? We hebben de automatische tekstherkenning zelf-lerend gemaakt.
Indien u een verkeerd overgenomen waarde corrigeert, dan zal Billit dit voor u de volgende keer correct proberen op te halen.

Er is dus geen extra configuratie nodig en ook geen extra wachttijd. U corrigeert gewoon de gegevens en Billit leert automatisch in realtime waar de gegevens te vinden zijn.

Simpel en efficiënt. Dat is Billit!

28/09/2016 Gedragscode elektronische facturatie

Billit en federale regering slaan de handen in elkaar.

Billit ondertekende de gedragscode voor elektronische facturatie van de FOD Administratieve Vereenvoudiging.

De gedragscode heeft als doel de consument een duidelijk en veilig kader aan te bieden. Billit engageert zich tot een aantal principes, waaronder geen extra kosten voor de e-factuur, de vrije keuze voor de consument, gelijkwaardigheid, ...

Billit staat vermeld op http://www.efacture.belgium.be/code-de-conduite en http://www.efactuur.belgium.be/gedragscode.

De gedragscode is hier te vinden: http://www.efactuur.belgium.be/sites/5039.fedimbo.belgium.be/files/explorer/gedragscode_e-invoicing.pdf

23/08/2016 Vreemde valuta

Billit gaat vreemd!
Naast de EURO ondersteunt Billit nu ook vreemde valuta voor aankoopfacturen.

Hoe werkt het? De bedragen op uw aankoopfactuur worden standaard in euro’s uitgedrukt. Gaat het echter over een buitenlandse factuur met vreemde valuta, dan hoeft u enkel de correcte munteenheid te selecteren. De koers op factuurdatum wordt voor u opgehaald en de conversie wordt automatisch gedaan.

Interesse in Billit? Probeer de gratis versie uit!
Meer informatie kan u hier vinden: https://www.billit.be/nl/tarieven/.

PS: Voor de cijferberoepers hebben we nog een leuke extra, de wisselkoersen komen real-time van de ECB zoals het CBN voorschrijft.

17/08/2016 Gratis Licentie

Billit heeft een nieuw licentie model opgezet met de naam "Gratis".

Jawel, u leest het goed. Het nieuwe model heet "Gratis" en is ook volledig gratis. Geen kleine lettertjes en geen addertjes onder het gras.

Graag nodigen we u uit om deze gratis versie uit te proberen.
Hiermee kunt u onbeperkt verkoopfacturen opmaken en versturen. Al deze documenten zijn ook onmiddellijk voor uw boekhouder beschikbaar via zijn/haar Billit dashboard.

Hier bij Billit geloven we immers in een papierloze omgeving.
En vooral, we kunnen veel efficiënter werken.

Meer informatie kan u hier vinden: https://www.billit.be/nl/tarieven/.
Mocht u vragen hebben, aarzel zeker niet om ons te contacteren.

11/08/2016 UBL Ondersteuning

De wereld verandert snel, en Billit evolueert mee!
Met Billit kon u reeds facturen elektronisch versturen naar uw boekhouder. Vanaf nu kunt u als ondernemer ook elektronische facturen ontvangen en versturen naar klanten.

UBL (Universal Business Language) is het formaat dat wordt gebruikt om elektronische facturen tussen ondernemers op een gestructureerde manier uit te wisselen. Het grote voordeel van UBL is dat de factuur 100% wordt herkend. Het vermindert dus de kans op fouten drastisch bij het inboeken van facturen.

Billit kan vanaf nu UBL facturen versturen, exporteren, ontvangen, inlezen en verwerken.

Bij Premium abonnementen worden de gegevens zelfs 100% automatisch herkend en verwerkt. De aankoopfactuur in PDF formaat en de factuurgegevens worden samen verwerkt zonder dubbele facturen aan te maken.

We zijn weer een stap dichter bij een papierloze omgeving!
En vooral, we zijn weer efficiënter geworden!

Meer informatie kunt u ook vinden op:

2/08/2016 Automatische betalingscontrole

Ook in 2016 geldt: time is money.
Met Billit werkt u efficiënter en bepaart u dus tijd. Net om die reden ondersteunen we CODA.

Een CODA of gecodeerd rekeninguittreksel is een elektronisch bestand dat u van uw bankinstelling kunt ontvangen met daarin de gegevens vermeld op uw rekeninguittreksels.

Met de automatische betalingscontrole controleert Billit voor u of uw facturen reeds betaald zijn. U hoeft dus niet langer manueel uw bankrekening te controleren en alle onbetaalde facturen te overlopen.
Met de automatische betalingscontrole krijgt u tevens een mooi overzicht van de betaalde en onbetaalde facturen.

Contacteer gerust uw bank indien u CODA bestanden wenst te ontvangen.
En voor de Premium abonnementen gaan we nog een stap verder. Voor hen regelt Billit alles.

28/07/2016 OCR limiet gedeactiveerd

Omdat we gezien hebben dat automatische tekstherkenning (OCR) echt wel bijdraagt tot efficiëntie en tijdswinst, schaffen we de maximum limiet van 200 scans af bij Premium abonnementen.

No more limits !

Sowieso krijgt iedere nieuwe klant nog altijd 50 gratis scans ter beschikking.

3/06/2016 Optimalisatie Automatische Tekstherkenning (OCR)

Billit heeft de automatische tekstherkenning (OCR) nog verder verbeterd.

Billit haalt nu automatisch factuurnummer, bedrag, leverancier, factuurdatum en vervaldatum uit de aankoopfactuur. De gestructureerde mededeling wordt, indien aanwezig, ook overgenomen. De gevonden Belgische ondernemingsnummers worden verder extra gecontroleerd op geldigheid.

Billit helpt dus ondernemers bij het supersnel verwerken van aankoopfacturen. Dit bespaart u tijd doordat u dit niet meer manueel hoeft over te nemen.
Het doel van Billit is om aankoopfacturen zo goed als automatisch te laten verwerken zodat u als ondernemer minuten kan besparen per factuur.

En om nog meer tijdswinst te boeken is iedere ingescande factuur doorzoekbaar.

13/05/2016 Verschillende Templates

Vanaf nu kunt u als ondernemer verschillende templates voor facturen en begeleidende brieven opmaken.
U kiest simpelweg de template waarmee een factuur moet worden geformatteerd en de kous is af.
Wenst u de factuur per mail te versturen? In dit geval kunt u ook de begeleidende brief kiezen.
Sowieso is er telkens een standaard template aanwezig zodat u niet telkens de keuze hoeft te maken.

23/03/2016 Periodiek factureren ondersteunt nu dynamische [START] en [EIND] parameters.

Wenst u recurrente of periodieke facturen aan te maken, dan gaat u naar Inkomsten > Periodiek factureren. U maakt een template aan die op bepaalde tijdstippen wordt gebruikt om een factuur
mee te maken. Hier kan u tevens de juiste factuur lay-out kiezen (rechts boven).

Indien ‘Eindigt op’ niet is ingevuld, dan wordt er telkens opnieuw een nieuwe factuur aangemaakt. U kunt zien wanneer de volgende factuur wordt aangemaakt onder ‘Volgende uitvoer’.

Onderstaande voorbeeld zorgt ervoor dat Billit iedere maand, automatisch via e-mail een factuur stuur naar de geselecteerde klant.

periodiek

Indien u de [START] dynamische parameter in uw factuurlijn plaatst, wordt deze parameter automatisch vervangen door de factuurdatum (de dag dat de factuur gegenereerd wordt). Bij gebruik van de [EIND] dynamische parameter, wordt deze parameter automatisch vervangen door de volgende factuurdatum (de datum van de factuur bij de volgende periode). 

 

Resultaat in uw factuur:

Indien u de hulp wenst in te roepen van onze experten, aarzel dan niet om gebruik te maken van de Meld een probleem/Stel een vraag knop rechts onderaan ieder scherm. Onze experten helpen u graag verder.

18/03/2016 Automatische tekstherkenning van inkomende facturen

Optical character recognition (OCR), of in het Nederlands: optische tekstherkenning is een transformatie waarbij uit een afbeelding van een tekst door middel van patroonherkenning alle tekens uit de afbeelding als zodanig worden herkend en apart opgeslagen door een computer(programma). Oftewel, de tekst uit een afbeelding wordt omgezet in bewerkbare tekst. Een voorbeeld hiervan is automatische kentekenplaatherkenning.

Door deze technologie te koppelen met onze scan procedure kunnen ondernemers hun inkomende facturen (kosten) automatisch doorsturen naar hun my.billit.be Onze tekstherkenning leest automatisch de prijs, de leverancier, de datum en alle andere relevante informatie van de gescande foto en stelt deze informatie ter beschikking van de ondernemer die enkel nog op OK hoeft te klikken.

Alle ingescande facturen worden door de automatische tekstherkenning opgenomen in de zoekresultaten. Op deze manier kan je de inhoud van de gescande documenten ook gemakkelijker terugvinden via de algemene zoekfunctie.

Weer enkele minuten werk per factuur uitgespaard!

Opgelet: enkel bij Premium abonnementen.

11/01/2016 Verbeterde werking digitale facturen

* Er wordt meer informatie toegelaten op een orderlijn om langere teksten te ondersteunen.
* Een factuur opent nu in een popup waarde pdf meteen getoond wordt. Van hieruit kan u printen.
* Automatische herkenning en validatie Duitse BTW nummers. Echter kunnen er geen adres gegevens opgehaald worden vanwege de strenge Duitse privacy wetgeving.

02/12/2015 Kortingschema's : Korting aanmaken op orderlijnen in de facturen

Een extra kolom korting per orderlijn
 * De korting wordt niet weergegeven indien er geen korting aanwezig is.
 * Validatie bij het goedkeuren van een factuur, indien er geen korting getoond wordt op de layout dan kan de factuur niet goedgekeurd worden met korting.
 * Extra kolom "Excl" . Het totaal Inclusief kan enkel gelezen worden.
 * De korting ingesteld op het profiel van een klant, wordt automatisch overgenomen in het kortingveld.
 * Korting kan gedefinieerd worden per product.

28/10/2015 Met meerdere personen van 1 bedrijf gebruik maken van Billit

Beheer de administratie met uw bedrijf met meerdere personen, via instellingen > gebruikers nodig uw medewerkers uit.

22/10/2015 Maak berekeningen in de cijfervelden van Billit

Vanaf nu kan u tijdens het opmaken van facturen de berekeningen aan Billit overlaten. U klikt op een tekstveld en typt bvb: "150+365-89+(12/9)/5" waarna Billit automatisch 426,27 invult.

24/09/2015 Algemene Voorwaarden aangepast

22/09/2015 Stuur al je facturen rechtstreeks naar jouw boekhouder vanuit Billit

Facturen blijven editeerbaar zolang deze niet zijn doorgestuurd naar uw boekhouder.

10/07/2015 Factuur lay-out editeerbaar

* Kies zelf de layout van uw factuur
* Via de instellingen kunnen ondernemers vanaf nu de layout van de offertes, facturen en creditnota's beheren.
* Contacteer zonder aarzelen de klantendienst voor meer informatie.

03/07/2015 UBL handleiding

Stappenplan voor boekhouders om UBL te importeren in hun boekhoudprogramma

15/05/2015 CODA geïmplementeerd

* Automatische validatie op basis van verrichtingen op uw bankrekening.
* Iedere beweging op uw rekening wordt op gestructureerde wijze geïdentificeerd aan de hand van een eigen code, waardoor uw IT-systeem die beweging ondubbelzinnig kan herkennen en opnemen in uw boekhouding. Vraag meer infomatie aan uw vertrouwde bankier.

02/05/2015 Integratie met boekhoudsoftware via UBL

Universal Business Language levert een belangrijke bijdrage aan de integratie van financiële (of administratieve) processen.

15/03/2015 Automatische nummering (Inclusief voorbeeldbrieven)

* Nummering voor klanten, leveranciers, facturen, creditnota’s & offertes is alfanumeriek en is instelbaar via instellingen
* De voorbeeld brief toont nu een voorbeeld vanuit de eigen facturen/offertes/creditnota’s. Als er nog geen informatie beschikbaar is, zal Billit een melding tonen.

 

25/02/2015 Snelle invoer, Kosten beheren, SPAM preventie & betere reactietijden

* Billit laat nu toe om bovenop exclusieve, ook inclusieve prijzen in te geven bij snelle kost ingave.
* Integratie met SendGrid ter verkoming dat Billit mails in de SPAM folder belanden.
* Gebruikers moeten niet meer wachten tot een factuur aangemaakt en verzonden is. Dit gebeurt nu achter de schermen.

1/12/2014 Billit Release 1.0