AANMELDEN

Hoe (automatische) factuurherinneringen versturen?

Van zodra een factuur 2 dagen vervallen is zal er iedere 7 dagen een herinnering verstuurd worden

Overzicht:

 Gebruik factuurherinneringen om uw openstaande facturen op te volgen op een manier die het beste bij uw bedrijf past.
 Klanten automatisch herinneren aan betalingen die met een bepaald aantal dagen achterstallig zijn.
 Ontdek wanneer factuurherinneringen worden verzonden.

Over factuurherinneringen:

Vervallen facturen verschijnen automatisch in het menu Inkomsten > Herinneringen. Vanuit dit overzicht scherm is het heel eenvoudig om factuurherinneringen te versturen of om de digitale deurwaarder aan te sturen. Billit kan factuurherinneringen automatisch verzenden. Zodra automatische factuurherinneringen zijn ingeschakeld, worden de standaardherinneringen van Billit verzonden op 7, 14 en 21 dagen na de vervaldatum van elke factuur die vervallen is. Herinneringen worden verzonden naar alle e-mail adressen die voor die klant zijn opgegeven. Alle reacties van klanten gaan naar het e-mailadres dat is ingesteld in de bedrijfsdetails. Billit verzendt dan elke dag rond  08:00 herinneringen.

Klanten die betalingen verschuldigd zijn, kunnen met een klik automatisch een herinnering ontvangen. Deze functie in combinatie met de automatische betalingscontrole is een droom voor iedere ondernemer. Volg of uw openstaande facturen op in Billit. Met behulp van onze diensten bespaar je manueel werk en wordt je sneller betaald. De inhoud van de herinneringsmail is 100% aanpasbaar via instellingen.

Klik op Inkomsten > Herinneringen om de lijst met openstaande facturen te raadplegen, iedere openstaande factuur bevat de optie om een herinnering te versturen.

Hoe Automatisch verzenden activeren?

Via Instellingen > Automatisch herinneringen versturen aanvinken en Opslaan

Hoe snel worden automatische herinneringen verzonden?

Van zodra een factuur 2 dagen vervallen is zal er iedere 7 dagen een herinnering verstuurd worden

Hoe kan ik de herinneringstekst personaliseren?

Via Instellingen > Huisstijl > Brief bij herinnering > Beheer

Deze functie is enkel bruikbaar indien er een geldig e-mail adres is ingegeven in uw klantenfiche. Indien u geen herinnering kan versturen, controleer dan of er een e-mail adres gekend is voor deze klant.

Iets niet duidelijk? Maak onmiddellijk gebruik van onze oranje help knop, rechts onderaan uw scherm.