Koppeling met de bank

Hoe kan ik de automatische betalingscontrole instellen?

 

Een belangrijke feature in Billit is de koppeling met de bank. Eenmaal deze is ingesteld controleert Billit voor jou of een aankoop- of verkoopfactuur is betaald. Op deze manier hoef je niet langer elke factuur af te punten aan de hand van papieren bankafschriften of je banksoftware en kan Billit automatisch herinneringen versturen. Daarnaast krijg je door de koppeling met de bank ook inzicht in de financiële situatie van je bedrijf op het dashboard. Je transacties worden opgehaald bij je bank(en) en verschijnen in het menu ‘Bank’. Billit probeert elke inkomende transactie te koppelen aan een verkoopfactuur en elke uitgaande transactie aan een aankoopfactuur. Hiervoor moet je dus wel eerst je bank koppelen met Billit. Dit kan op verschillende manieren.

 

Koppeling Ponto BillBank CodaBox KBC
Hoe snel zie ik de transacties Onmiddellijk na 1 of 2 werkdagen na 1 of 2 werkdagen na 1 of 2 werkdagen
Technologie PSD2 CODA CODA CODA
Verleden beschikbaar Neen Neen Neen
Hoe snel operationeel Onmiddellijk beschikbaar Niet onmiddellijk beschikbaar Niet onmiddellijk beschikbaar Na verificatie bankrekeningen
Hoe activeren Bank > Automatiseer Aanvragen via formulier Mandaten tekenen
via Boekhouder bij CodaBox
Via KBC Touch
Kostprijs* Maandelijkse abonnementskost bij Ponto Gratis Opstartkost + maandelijkse abonnementskost via boekhouder Gratis

(*): Opgelet! Mogelijks vraagt uw bank een meerkost in combinatie met sommige bankabonnementen. Voor meer details, gelieve contact op te nemen met je bankverantwoordelijke.

Billit online platform voor e-facturatie

Een eerste manier om je digitale bankafschriften in Billit te importeren is via Billbank. Hierbij verleen je aan Billit een mandaat om je digitale bankafschriften op te vragen bij je bank. Daarna worden je digitale bankafschriften dagelijks in Billit geïmporteerd. Klik hier om het mandaat aan te vragen. Het importeren van je digitale banktransacties via Billbank is gratis*.

 

 

Billit online platform voor e-facturatie

Een tweede manier om je digitale bankafschriften in Billit te importeren is via Codabox. Veel ondernemers hebben hun rekeningen al bij Codabox geregistreerd via hun boekhouder. In dat geval kun je eenvoudig een token aanvragen bij Codabox om je codabestanden in Billit te importeren. Zijn je zakelijke rekeningen nog niet gekend bij Codabox? Neem dan contact op met je boekhouder om het mandaat te ondertekenen waarmee je Codabox toestemming geeft om je digitale bankafschriften op te vragen bij je bank. Aan een registratie bij Codabox is een eenmalige opstartkost en een maandelijkse abonnementsprijs verbonden*. Lees hier hoe je je bankrekeningen kan koppelen via codabox.

Billit online platform voor e-facturatie

Heb je een zakelijke rekening bij KBC? Dan kan je de digitale bankafschriften van je KBC-rekeningen gratis in Billit laten importeren via de koppeling met KBC. Let wel, via deze weg kan je enkel de bankafschriften van je KBC-rekeningen importeren. Als je ook nog bij een andere bank rekeningen hebt kan je deze wel nog steeds via een van de andere diensten laten importeren. Lees hier hoe je je digitale bankafschriften uit KBC Touch kunt importeren.

Billit online platform voor e-facturatie

Een laatste manier om je bankafschriften in Billit te importeren is via Ponto. In tegenstelling tot de andere methodes werkt Ponto niet met codabestanden, maar volgens de nieuwe PSD2-richtlijnen die het digitaal delen van bankgegevens binnen Europa moeten regelen. Een nieuwe techniek, die als voordeel biedt dat de gegevens van je bankrekeningen zo goed als in realtime in Billit geïmporteerd worden. Lees hier hoe je je bank kunt koppelen via Ponto. Voor het gebruik van Ponto betaal je een maandelijkse abonnementskost*.

(*): Opgelet! Mogelijks vraagt uw bank een meerkost in combinatie met sommige bankabonnementen. Voor meer details, gelieve contact op te nemen met je bankverantwoordelijke.