AANMELDEN
 

Betalingstermijnen

30 dagen, 30 dagen einde maand of betalingstermijnen wijzigen

Lange betalingstermijnen en betalingsvertragingen hebben een negatieve uitwerking op de liquiditeit van ondernemingen. Een correcte betalingstermijn is van essentieel belang voor onze ondernemingen en in het bijzonder voor KMO's.

Dankzij  de omzetting van de Europese richtlijn over de betalingsachterstand bij handelstransacties werd in 2015 een duidelijk betalingskader gecreëerd waarbij de positie van de ondernemingen' wordt versterkt  op het vlak van de regels qua betalingstermijnen en afdwingbare sancties bij betalingsachterstand. 

Steeds meer bedrijven kampen met liquiditeitsproblemen omdat hun klanten te laat betalen. Uit cijfers van studiebureau Graydon blijkt dat 25% van de faillissementen te wijten zijn aan laattijdige betalingen van facturen. 

Betalingstermijnen binnen Billit?

De wettelijke betalingstermijn van 30 kalenderdagen is de standaard. Hiervoor hoeft u niets te wijzigen, enkel de factuurdatum in te geven en Billit regelt de rest!

Betalingstermijnen wijzigen op bedrijfsniveau?

U kan de standaard termijn van 30 dagen wijzigen via de Instellingen (directe link > onder geavanceerde instellingen).

Betalingstermijnen wijzigen per klant of leverancier?

U kan de standaard termijn van 30 dagen wijzigen via de specifieke klant/leveranciersfiche (handleiding).

Betalingstermijnen wijzigen naar einde maand?

U kan de standaard termijn wijzigen van een exacte datum naar "einde maand" via de bedrijfsinstellingen of de specifieke klant/leveranciersfiche,
het enige dat u hiervoor dient te doen is de functie Einde maand activeren.

30 dagen einde maand

 

Optioneel

- U kan de betalingstermijn van de te verwerken factuur in snelle invoer overschrijven met de instelling van de specifieke klant/leveranciersfiche. Activeer hiervoor de optie "Snelle invoer: Gebruik de betaaltermijn ipv OCR" via Instellingen.

 

Voor meer informatie neem contact op met ons via de pagina: contacteer ons.