Facturen, begeleidende e-mails en herinneringen versturen in een andere taal

Hoe communiceer ik in de taal van mijn klant?

 

Als ondernemer wil je niet beperkt worden door grenzen, en al zeker niet door taal. Daarom voorziet Billit dat je zowel facturen als de begeleidende e-mails in de taal van je klant kunt versturen. Momenteel ondersteunt Billit 3 talen (Nederlands, Frans en Engels).

Om je facturen en begeleidende e-mails in de taal van je klant te versturen dien je eerst de taal van je klant in te stellen in zijn of haar klantenfiche. Ga hier voor naar het menu 'Klanten', klik in de lijst op de klant waarvoor je de taal wil instellen en duid aan in welke taal je met deze klant wil communiceren.

 

Wanneer je nu een factuur, begeleidende brief of herinnering wordt verstuurd naar deze klant wordt de template geselecteerd in de taal die je hebt ingesteld in de klantenfiche van die klant.

Net zoals de standaard template in het Nederlands kun je ook de templates aanpassen per taal. Zo kun je elke template die je aanmaakt telkens in 3 taalversies opmaken, zodat je klant zijn communicatie altijd in zijn eigen taal ontvangt. Om de versies in verschillende talen van een template aan te passen klik je op het submenu 'Huisstijl' onder het menu 'Huisstijl'. Je krijgt nu een lijst te zien met alle communicatie waarvoor je templates kan instellen.

Klik op het document waarvoor je beschikbare templates en de verschillende taalversies wil voor oproepen. Nu krijg je voor dat document alle beschikbare templates te zien, telkens in 3 talen. Je kan dus ook andere templates gebruiken voor een andere taal. Hoe je deze templates kan aanpassen en zelf vormgeven vind je in de helpartikels over lay-out en lay-out van begeleidende brieven en herinneringen.