AANMELDEN
 

Hoe Betalingscontrole problemen onderzoeken

Volg deze stappen als de betalingscontrole niet werkt zoals verwacht

1) Identificeer het probleem.

Lees aandachtig de informatie en de te ondernemen stappen over de dienst Automatisch betalingscontrole

Heeft u onderstaande stappen correct doorlopen?

1. Klik op het menu Bank
2. Open het submenu Automatiseer
3. Klik op de knop Token aanvragen
4. Indien uw ondernemingsnummer en bankrekeningnummer(s) gekend zijn bij CodaBox zal u een mail ontvangen met een geheime code
5. Kopieer de geheime code uit de mail die u ontvangen hebt van CodaBox in het tekstveld in Billit
6. Accepteer de algemene voorwaarden
7. Indien de geheime code geaccepteerd wordt door Codabox is de koppeling actief
8. Zodra er CODA bestanden beschikbaar zijn, worden deze weergegeven in het menu Bank
9. Iedere transactie wordt door Billit gekoppeld aan de juiste factuur indien het systeem 100% zeker is van een relatie.

 2) Gekende scenario's

"Ik ontvang geen CodaBox Token omdat mijn IBAN niet gekend is bij CodaBox"
Gelieve contact op te nemen met uw boekhouder of hij/zij je IBAN kan activeren

"De mail van CodaBox met de Token komt niet toe in mijn mailbox"
Gelieve contact op te nemen met  support@codabox.com

"Ik geef de CodaBox Token in Billit in, maar deze wordt niet geaccepteerd"
Vermoedelijk heb je een recentere Token ontvangen in je mailbox en is deze Token niet meer geldig, zo niet gelieve contact op te nemen met  support@codabox.com

"De status in Billit > Bank > Automatiseer: Verbinding met de bank is actief, maar ik ontvang geen transacties"
Indien u merkt dat er na enkele dagen nog steeds geen banktransacties zichtbaar zijn, raden we aan om contact op te nemen met uw boekhouder of CodaBox. Vermoedelijk is uw mandaat nog niet bij de bank aangekomen of zijn er nog geen banktransacties beschikbaar bij CodaBox, gelieve hiervoor contact op te nemen met  support@codabox.com

"Ik ontvang automatisch transacties in het menu Bank, maar mijn facturen worden niet automatisch gecontroleerd"
Vermoedelijk is er geen match gevonden tussen de gestructureerde mededeling en andere details van de factuur. Gelieve contact op te nemen met Billit support met een duidelijke argumentatie  van het probleem en de factuurnummer(s) en transacties

"Hoe voeg ik meerdere rekeningen toe aan de automatische betalingscontrole?"
Billit verwerkt de CODA-bestanden die we ontvangen van uw bank via onze partner CodaBox. Alle transacties van verschillende rekeningen dienen aanwezig te zijn in de CODA-bestanden die we ontvangen. Ontbreken er rekeningen? Gelieve dan onmiddellijk contact op te nemen met uw boekhouder of contact persoon bij Codabox.