AANMELDEN

Starten met Billit E-Facturatie Platform

Geüpdatet 24/04/19 door Billit Support

Wat krijg je met Billit?

 Eenvoudig en gebruiksvriendelijk facturatiepakket
✔ Eenvoudig verwerken en betaling van uitgaven
✔ Automatische betalingscontrole via koppeling met uw bank(en)
✔ Efficiënt facturen beheren; van aanmaken, doorsturen tot het betalen of betaald krijgen
✔ Gemakkelijk beheer van alle inkomsten en uitgaven rond je onderneming onder meer offertes, bestelbonnen, leveringsbonnen en creditnota's
✔ Praktische workflows die je toelaten om je facturen en documenten te centraliseren en op te volgen
✔ Gebruiksvriendelijk doorsturen van facturen en documenten naar je boekhouder
✔ Dit alles in twee gekoppelde platformen; het Ondernemers Platform en de Boekhouders Platform 

STAP 1: Vervolledig je bedrijfsprofiel

Na registratie kan je in enkele minuten je gebruiker en bedrijfsprofiel vervolledigen, Billit laadt de gevonden bedrijfsinformatie in. Als je manueel je bedrijfsinformatie wil toevoegen, dan kan dat. Controleer ook zeker in het menu Instellingen zodat je logo en algemene voorwaarden automatisch op iedere factuur wordt toegepast.

STAP 2: Voeg je eerste klanten/leveranciers toe

het is heel eenvoudig om een klant/leverancier toe te voegen in je profiel. De meeste klanten en leveranciers gegevens haalt Billit uit de facturen die je aanmaakt of verwerkt in Billit, het spaart je tijd als je bij start je klanten en/of leveranciers gegevens in één actie importeert. Weet dat je bij je boekhouder steeds een lijst kan krijgen van je klanten en leveranciers. 

STAP 3: Voeg inkomsten toe

Je maakt een factuur maken voor geleverde goederen of diensten. je kan eenvoudig een factuur maken van een offerte, leveringsbon of bestelbon. Vervolgens verstuur je deze factuur naar je klant via PEPPOL, Mail of (aangetekende) post.

STAP 4: Voeg uitgaven toe

Je doet uitgaven en ontvangt hiervoor facturen van je leveranciers. Deze importeer je in Billit via Snelle invoer. Facturen worden door de Scan & Herken zo goed als automatisch verwerkt. Bespaar een zee van tijd door je leveranciers te betalen via betaalopdrachten of QR betalingen via je mobiele app (Belfius & KBC). 

STAP 5: Activeer de (automatische) betalingscontrole

Activeer de bankkoppeling. Billit controleert voor u of uw facturen betaald zijn. U hoeft dus niet langer manueel uw bankrekeningen te controleren en alle onbetaalde facturen te overlopen. U hoeft de verrichtingen niet meer te controleren op basis van uw papieren afschriften. Met het gecodeerde rekeningafschrift kunt u uw ontvangsten en uitgaven volautomatisch in Billit verwerken.

STAP 6: Nodig je boekhouder/accountant uit

Betrek je boekhouder/accountant in je Billit dossier. Verstuur je digitale schoendoos met alle documenten naar het e-mail adres van je boekhouder/accountant indien ze nog niet verbonden zijn met het billit E-facturatie platform. Geregistreerde kantoren die verbonden zijn met het netwerk hebben 24/7 toegang tot alle gekoppelde ondernemers en ontvangen de e-facturen netjes in de boekhoudsoftware. 

En verder?

✔ Geef collega's toegang tot de adminsitratie en beperk hun rechten indien nodig.
Personaliseer je Billit op basis van je huistijl.

 Volg onze workshops en word een professional met de facturatie en administratie onder controle!