Er zijn verschillende manieren om je banktransacties in Billit te importeren. Zo kun je de transacties importeren via KBC, Ponto, Codabox of via ons eigen Billbank-systeem. Een overzicht van alle manieren om je bank te koppelen vind je op deze pagina.
Dankzij de koppeling met Ponto controleert Billit automatisch of je facturen betaald zijn en kun je de rekeningstanden van je zakelijke rekeningen opvolgen in Billit.
Hoe importeer ik mijn banktransacties via Ponto?
Stap 1: Om je bankrekeningen te koppelen met Billit via Ponto dien je eerst een Ponto-account aan te maken en de rekeningen die je wil koppelen toe te voegen aan je Ponto-account.
Nog geen Ponto-account?
Klik hier om op de website van Ponto te komen. Klik op 'Ga van start' en doorloop het registratieproces van Ponto. Je wordt onder andere gevraagd naar je bedrijfsgegevens, contactgegevens en je bankrekeningnummers. Tijdens het proces ontvang je een verificatiemail. Het kan al eens gebeuren dat deze e-mail tussen je ongewenste e-mails belandt. Kijk dus zeker eens in je spamfolder als je geen verificatiemail hebt ontvangen. Voor een Ponto-account betaal je geen opstartkost zoals bij Codabox, enkel een maandelijkse abonnementskost. De huidige tarieven vind je op de website van Ponto.
Stap 2: Ga nu in Billit naar 'Instellingen' > 'Integraties'. Klik op de 'Ponto'-tegel en kies 'Verbinden' op de volgende pagina.
Stap 3: Je wordt nu doorverwezen naar de Ponto-website. Log in met je Ponto-account en zet de schakelaars aan van de bankrekeningen waar je Billit toegang tot wil verlenen.
Stap 4: Je bankrekeningen zijn nu via Ponto gekoppeld met Billit. Je kunt nu:
- De stand van je rekeningen zien op je dashboard.
- Zien of een verkoop- of aankoopfactuur betaald is.
- Alle transacties van je bankrekeningen bekijken in het tabblad 'Bank'.
Q: Ik krijg de volgende foutmelding te zien: "Er is een probleem met Connectie tussen uw account en Ponto. Probeer opnieuw te connecteren via Instellingen > Integraties > Ponto of contacteer Ponto support op support@ibanity.com". Wat kan ik doen?
A: Dit betekent dat de koppeling tussen Billit en Ponto verbroken is. Je kan de koppeling opnieuw leggen door in het menu 'Bank' op het submenu 'Automatiseer' te klikken. Klik daarna op 'Configureren' in het Ponto-kader.
Q: Ik krijg de volgende foutmelding te zien: "Ponto werd geactiveerd maar u heeft geen bankrekeningen geactiveerd in Ponto. Er kan dus geen automatische betalingscontrole plaatsvinden". Wat kan ik doen?
A: Dit betekent dat je wel gekoppeld bent met Ponto, maar je Billit in je Ponto-account geen toegang hebt gegeven tot de gegevens van je rekeningen. Je kan dit doen door aan te melden bij Ponto met je Ponto-account en de schakelaars aan te zetten naast de rekeningen waartoe je Billit toegang wil geven.
Q: Ik krijg de volgende foutmelding te zien: "Ponto heeft momenteel geen toegang tot sommige rekeningen. Hierdoor worden de transacties van die rekening niet langer gesynchroniseerd. Gelieve in te loggen in Ponto en Ponto opnieuw te authenticeren tot deze rekeningen." Wat kan ik doen?
A: Uit veiligheidsoverwegingen dien je, afhankelijk van je bank, om de x aantal maanden je rekeningen opnieuw te authentificeren met je card-reader in je Ponto-account. Meld je aan bij Ponto met je Ponto-account om je rekeningen opnieuw te authentificeren.
Bank | Koppelen via Billbank | Koppelen via Ponto | Koppelen via Codabox | Betalen met betalingsbestand | Manueel CODA-bestanden exporteren/importeren via CSV/Excel | Manueel CODA-bestanden exporteren/importeren |
Aion | ||||||
AXA | ||||||
Argenta | ||||||
Bank J. Van Breda & C° | ||||||
Belfius | ||||||
BeoBank | ||||||
BNP Paribas Fortis | (handleiding) |
|||||
Bpost Bank | ||||||
CBC | via KBC/CBC | |||||
CPH | ||||||
Crelan | ||||||
Europabank | ||||||
ING | ||||||
KBC | via KBC/CBC | |||||
Banca Monte Paschi | ? | |||||
Nagelmaeckers | ||||||
Rabobank | ||||||
Recordbank | ||||||
Societe General | ||||||
Triodos Bank | ||||||
VDK bank | ||||||
Keytrade | ? | ? | ? | |||
... | nvt | Volledige lijst | Volledige lijst | nvt | nvt | nvt |