Instellen van rechten

Hoe ken je een gebruiker bepaalde rechten toe?

Nadat je een nieuwe gebruiker hebt toegevoegd aan Billit, is het belangrijk de rechten in te stellen voor deze gebruiker. Deze rechten bepalen immers tot welke functies en menu's deze gebruiker toegang heeft.

Om de rechten van een gebruiker in te stellen of aan te passen ga je naar het submenu 'Gebruikers' onder het menu 'Instellingen' en klik je op de naam van de gebruiker.

Rechten van gebruikers

 

Wanneer je geen enkele schuiver naar rechts schuift krijgt deze gebruiker automatisch alle rechten. Je kunt een gebruiker ook bepaalde rechten geven, door enkel de schuiver naar rechts te schuiven naast de rechten die je de gebruiker wil toekennen.

Rechten van gebruikers

De rechten die je per gebruiker kunt aanvinken zijn:

Facturen toevoegen: de gebruiker kan facturen toevoegen en de facturen die hij zelf heeft aangemaakt bekijken
Facturen admin: de gebruiker kan facturen toevoegen en alle facturen bekijken en beheren
Offertes toevoegen: de gebruiker kan offertes toevoegen en de offertes die hij zelf gemaakt heeft aangemaakt bekijken
Offerte admin: de gebruiker kan offertes toevoegen en alle offertes bekijken en beheren
Periodieke facturen admin: de gebruiker kan zelf periodieke facturen toevoegen en kan alle periodieke facturen beheren
Snelle invoer: de gebruiker kan documenten toevoegen aan de snelle invoer
Uitgaven toevoegen: de gebruiker kan documenten verwerken in snelle invoer
Uitgaven volledig: de gebruiker kan documenten toevoegen aan de snelle invoer, ze verwerken en ook betalen (betalingsbestand genereren)
Uitgaven enkel lezen: de gebruiker kan alle uitgaven bekijken, maar niet verwerken of betalen
Documenten admin: de gebruiker kan documenten toevoegen en alle documenten bekijken
Bank admin: zicht hebben op alle binnengekomen transacties (uitgaven en inkomsten) en deze transacties kunnen verwerken
Producten admin: de gebruiker kan producten toevoegen en wijzigen
Klanten admin: de gebruiker kan klanten toevoegen of wijzigen
Leveranciers admin: de gebruiker kan leveranciers toevoegen of wijzigen
Boekhouder admin: de gebruiker kan exporteren naar de boekhouder en zien wat al geëxporteerd is
Beheer Instellingen: de gebruiker kan wijzigen aanbrengen onder instellingen>huisstijl>integraties
Beheer gebruikers: de gebruiker kan andere gebruikers aanmaken en de rechten beheren
Bekijk rapporten: de gebruiker kan rapporten genereren en bekijken
Goedkeuren: indien de functie 'goedkeuring kosten' is aangezet onder instellingen, kan deze gebruiker kosten goedkeuren in snelle invoer
Deurwaarder: de gebruiker kan claims aanmaken en versturen naar de digitale deurwaarder van Unpaid