Billit Help

Vaak voorkomende vragen bij onze klantendienst

 

✦ Hoe koppel ik mijn banken?

De transacties van uw zakelijke rekeningen worden automatisch opgehaald bij uw banken. Vervolgens worden deze één voor één getoond in het menu Bank. Iedere inkomende (positieve) transactie probeert Billit te koppelen aan een verkoopfactuur. Iedere uitgaande (negatieve) transactie probeert Billit te koppelen aan een aankoopfactuur van uw leverancier. Meer informatie

✦ Moet mijn boekhouder gebruik maken van Billit?

Nee, dit is niet verplicht. Je kan als ondernemer op ieder moment van de dag via het menu boekhouder je facturen en documenten via e-mail doorsturen. Je boekhouder kan dat de PDF of UBL bestanden gebruiken om ze te verwerken. Meer informatie

✦ Moet ik mijn papieren facturen bewaren?

Facturen mogen zowel op papier als elektronisch worden bewaard, ongeacht het oorspronkelijke formaat (papier of elektronisch) van de ontvangen factuur. De bewaring moet wel de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud van deze facturen kunnen waarborgen. Meer informatie

✦ Ik ben leverancier aan de overheid en wens mijn eerste e-factuur te versturen?

Alvorens je je eerste factuur kan versturen, dien je een dossier aan te maken voor je onderneming. Deze pagina helpt je bij de 5 stappen die je dient te doorlopen om je factuur te versturen. Meer informatie

✦ Hoe GLN nummers gebruiken?

Een GLN is een nummer van 13 posities lang, waarmee een bedrijfsadres als uniek adres geïdentificeerd wordt. GLN’s vormen de “ sleutel” voor het ophalen van informatie uit databases. In België gebruikt men voornamelijk het KBO nummer op PEPPOL. Meer informatie

✦ Hoe laad ik een betaalbestand in mijn BNP Paribas portaal?

Betalingsopdrachten gemaakt op basis van te betalen facturen in Billit (via de Betalen knop) zijn XML bestanden die iedere gebruiker van Easy Banking Business kunnen importeren. Na importeren, hoeft men deze verzameling van facturen niet opnieuw over te typen in Easy Banking Business. Je kan onmiddelijk deze betaling uitvoeren. Dit spaart zeer veel tijd uit! Meer informatie

✦ Wat is UBL?

UBL staat voor Universal Business Language. Dit is een standaard formaat dat door de industrie geïntroduceerd is als oplossing om factuurverwerking eenvoudiger te maken. Een UBL-bestand is een factuur in de vorm van een XML bestand.Meer informatie

✦ Hoe wijzig ik mijn bedrijfsinformatie, IBAN, BIC, e-mailadres, maatschappelijke zetel?

Men kan de instellingen van gebruiker en bedrijf wijzigen door linksboven op de naam van uw bedrijf te klikken. Meer informatie

✦ Hoe stel ik financiële korting in?

Financiële korting is een korting die bedrijven soms geven bij een spoedige betaling. Meer informatie

✦ Kan ik gebruik maken van mijn Microsoft account?

Een Microsoft-account is wat u gebruikt om toegang te krijgen tot veel Microsoft-apparaten en -services. Het is het account dat u gebruikt om u aan te melden bij Skype, Outlook.com, OneDrive, Office, Office 365- en het betekent dat uw bestanden, foto's, contacten en instellingen u veilig kunnen volgen naar elk apparaat. Log voortaan in met uw Microsoft-account in op Billit en ervaar het gebruiksgemak. Deze dienst is gratis en is onderdeel van onze focus op privacy en veiligheid. Meer informatie

 

Billit Help

Eenvoudige stappengidsen voor vaak voorkomende vragen

Producten importeren

Producten Importeren via Excel